Idea Bank udostępnia początkującym przedsiębiorcom studio do fotografii reklamowej

Dobrze wykonane zdjęcia produktów są podstawą sukcesu wielu biznesów, szczególnie jeśli promują się one w internecie lub prasie, albo prowadzą sprzedaż online. Zrobienie profesjonalnych fotografii bywa bardzo kosztowne i nie zawsze małe, początkujące firmy mogą sobie na taką usługę pozwolić. Z myślą o nich, Idea Bank otworzył w jednym z warszawskich Idea Hubów profesjonalne packshot studio, w którym klienci startujący ze swoimi biznesami, będą mogli bezpłatnie wykonać zdjęcia sprzedawanych przez siebie przedmiotów, fotografie portretowe, a nawet nagrać film.

W dobie internetu i kolorowych magazynów wpływ na zainteresowanie klienta produktem i zachęcenie do skorzystania z oferty ma jego odpowiednia prezentacja. Powinna ona zagwarantować użytkownikowi takie same doznania, jak gdyby zapoznawał się z nim w świecie rzeczywistym. Dostawcy technologiczni prześcigają się w rozwiązaniach mających wpływać na decyzje zakupowe klientów. Wiele najnowszych narzędzi marketingowych i formatów reklamowych,  takich jak np. Google Merchant Center czy reklamy karuzelowe w serwisie Facebook, stawiają na przyciągniecie klienta fotografiami.

W celu stworzenia zdjęć produktów przedsiębiorcy zwykle korzystają z usług firm zajmujących się fotografią reklamową. Sesje zdjęciowe trzeba rezerwować na kilka dni przez usługą, ich wykonanie wiąże się z wysokimi kosztami, które szczególnie na młodych firm mogą okazać się barierą. To dlatego, w naszej placówce Idea Hub przy ul. Polnej 11 w Warszawie udostępniliśmy początkującym przedsiębiorcom kompleksowo wyposażone studio do fotografii reklamowej, z którego mogą korzystać całkiem za darmo – mówi Jakub Domeracki, szef Inkubatora Przedsiębiorczości Idea Banku.

Studio wyposażone jest w stół bezcieniowy potrzebny do fotografowania małych przedmiotów np. torebek, telefonów, kosmetyków. Dostępne są w nim dwa tła – szare i białe, które wykorzystać można do sesji portretowych, a także ułożyć na stole w taki sposób, by móc fotografować większe produkty. Klienci mają do dyspozycji aparat Canon 70D o matrycy 20Mpx, co sprawia, że wykonane nim zdjęcia nadają się do druku. Na wyposażeniu studia znajdują się także statywy Manfrotto oraz uniwersalny obiektyw. Dostępne są również trzy studyjne lampy błyskowe – dwie o mocy 400W i jedna 800W, a także kilka różnych końcówek światła np. softbox,  beauty dish.

Dobrze wykonana fotografia to nie wszystko. Aby uzyskać jak najlepszy efekt zdjęć, ważna jest graficzna obróbka. Przedsiębiorca w studiu packshotowym w Idea Hub znajdzie również 23-calowego iMaca z oprogramowaniem Adobe. Wśród dostępnych programów jest Photoshop CC, czyli najbardziej popularne narzędzie do poprawy wyglądu obrazów cyfrowych, Lightroom służący do przeglądania, katalogowania i przewoływania fotografii, Bridge – łączący w sobie funkcjonalności obu wspomnianych programów.

W studiu można również nagrywać filmy, ponieważ lampy świecą nie tylko światłem błyskowym, ale również ciągłym (stałym), które jest idealne do prostego oświetlenia filmowego. Dostępne są również lampy LED-owe.

Jakość zdjęć ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy oraz odbiór jej oferty. Fotografia przedmiotu powinna uwypuklać jego najważniejsze cechy i ukazywać charakterystyczne elementy. Ciężko uzyskać odpowiedni efekt wykonując zdjęcia np. smartfonem czy zwykłą lustrzanką. Potrzebny jest do tego profesjonalny sprzęt, który dzięki Idea Bankowi właściciele start up-ów mają teraz na wyciągnięcie ręki – mówi Robert Szaban, fotograf.

Do studia można przyjść z własnym fotografem, oszczędzając dzięki temu na wynajmie powierzchni w innym miejscu. Jeśli klient chce sam korzystać z możliwości, jakie daje studio, może przyjść na szkolenie organizowane przez Idea Bank, podczas którego będzie mógł nauczyć się podstaw fotografii i nagrywania filmów. Na spotkania będzie można przyjść z własnymi produktami, aby móc poćwiczyć w praktyce. W sierpniu br. odbędą się trzy tego typu warsztaty, bank planuje organizować w studiu cykliczne spotkania, dla osób, które będą chciały nauczyć się robić własne packshoty.

Pomysłodawcą  studia jest Dominik Fajbusiewicz – członek zarządu Idea Banku. On wymyślił także Dumę Przedsiębiorcy, Idea Cloud, Mobile Wpłatomaty i Idea Hub.  Studio Packshotowe dostępne jest w Idea Hub przy ul. Polnej 11 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00 oraz w soboty w godz. 9.00-14.00. Możliwe jest dokonanie rezerwacji studia na wybrany przez siebie termin bezpośrednio w oddziale, drogą telefoniczną lub mailową, nie jest to jednak obligatoryjne.

 

Idea Hub to nowatorski model placówki bankowej stworzonej z myślą o właścicielach małych firm, którzy nie dysponują własnym biurem. Idea Hub to przestrzeń, w której przedsiębiorcy mogą pracować mając do dyspozycji biurowe narzędzia, dostęp do Wi-Fi, świeżej prasy i literatury biznesowej, bezpłatną kawę. Klienci mogą także zarezerwować salę konferencyjną na biznesowe spotkanie. Od początku roku w Warszawie powstały trzy placówki tego typu, położone przy ul. Marszałkowskiej 87, Polnej 11 oraz Zajęczej 15. Na okres wakacji powstał również Summer Idea Hub, usytuowany na nadwiślańskiej plaży przy Temacie Rzeka, gdzie przedsiębiorcy mogą prowadzić firmę prosto z leżaka. Idea Bank planuje otworzyć placówki typu Idea Hub również w innych dużych miastach w Polsce.