
Usługi dla kart
Usługi dla kart
Wszystkie nasze karty wyposażone są w technologię zbliżeniową Master Card, która pozwala na szybkie i wygodne płatności. W przypadku transakcji kartą płatniczą online płatności są zabezpieczone poprzez protokół 3D-Secure, który wymaga dodatkowego potwierdzenia kodem SMS. Kartę płatniczą możesz otrzymać do każdego konta w Idea Banku, za wyjątkiem kont oszczędnościowych i walutowych.
Przesyłana przez bank pocztą karta jest nieaktywna. Aby aktywować kartę, należy zalogować się w serwisie transakcyjnym i wykonać kolejno następujące czynności:
Po dokonaniu aktywacji możesz zacząć korzystać ze swojej nowej karty. Pierwsza transakcja powinna zostać potwierdzona PIN-em.
Bank udostępnia Klientom możliwość nieodpłatnego wyłączenia funkcji płatności zbliżeniowych dla każdej z kart. Zlecenie wyłączenia tej funkcji może być złożone w dowolnym czasie dla każdej aktywnej karty wydanej przez Idea Bank SA. Wyłączona uprzednio funkcja zbliżeniowa może zostać ponownie włączona w dowolnym momencie. Dyspozycję wyłączenia bądź ponownego włączenia funkcji płatności zbliżeniowych możesz złożyć:
Dyspozycja realizowana jest maksymalnie w ciągu jednego dnia roboczego. Wyłączenie bądź włączenie funkcji płatności zbliżeniowych obowiązuje dla każdej karty osobno i nie wpływa na transakcje wykonywane tradycyjną metodą.
W jaki sposób mogę zapłacić kartą zbliżeniową?
W celu zapłacenia za zakupy, po aktywowaniu przez kasjera czytnika zbliżeniowego, na którym widnieje należna kwota, wystarczy przyłożyć kartę lub urządzenie z aktywną funkcją płatności zbliżeniowych do czytnika, oznaczonego symbolem płatności zbliżeniowych. Przy płatnościach powyżej 50 zł wymagane jest podanie kodu PIN.
Czy mogę dowolnie ustawić limit dla transakcji z PIN-em i bez PIN-u?
Nie. Limit ten jest ustalany jako jednakowy w danym kraju i nie można go indywidualnie zmieniać.
Na czym polegają płatności zbliżeniowe?
Karty zbliżeniowe zapewniają użytkownikom możliwość płacenia w szybki i wygodny sposób. Aby zapłacić, wystarczy jedynie przyłożyć do czytnika zbliżeniowego kartę. Płatności powyżej 50 zł należy zatwierdzić kodem PIN.
Jakie są korzyści wynikające z płatności zbliżeniowych?
Dokonywanie transakcji zbliżeniowych umożliwia płatności:
Co powinienem zrobić w razie stwierdzenia zakupów bez autoryzacji?
W wypadku stwierdzenia transakcji nieautoryzowanej należy postępować tak samo jak w wypadku stwierdzenia nieautoryzowanej transakcji każdego innego rodzaju, to znaczy należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem, np. dzwoniąc pod numer podany na odwrocie karty, oraz zgłosić stwierdzenie transakcji nieautoryzowanych. Pracownik banku poinstruuje Cię, jakie kroki należy podjąć.
Jak działa technologia płatności zbliżeniowych?
Karty zawierają wbudowany mikroprocesor i antenę częstotliwości radiowej, które zapewniają połączenie bezprzewodowe pomiędzy kartą a czytnikiem zbliżeniowym. Po przyłożeniu karty lub urządzenia do czytnika informacje z chipa są przesyłane bezprzewodowo do czytnika w celu zrealizowania transakcji.
W jakiej odległości od czytnika zbliżeniowego musi się znajdować karta, aby transakcja doszła do skutku?
Aby zrealizować transakcję zbliżeniową, należy umieścić kartę w odległości ok. 5 cm lub mniejszej od czytnika zbliżeniowego.
Czy podczas płatności jest wymagany PIN lub podpis?
PIN lub podpis są wymagane w wypadku transakcji powyżej 50 zł. W celu zapewnienia szybkich i łatwych płatności poniżej tego limitu PIN ani podpis nie są wymagane.
Czy jest możliwe, że karta znajdująca się w moim portfelu zostanie obciążona zamiast karty, którą chciałem zapłacić?
Jeżeli Twoja karta zbliżeniowa znajduje się w pobliżu czytnika zbliżeniowego (ok. 5 cm), może się zdarzyć, że transakcja zostanie przypadkowo aktywowana przez kasjera. Dlatego też należy wyjąć z portfela kartę, którą chcemy zapłacić, i użyć wyłącznie tej karty.
Co powinienem zrobić w wypadku utraty lub kradzieży karty zbliżeniowej?
W wypadku utraty lub kradzieży karty należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem w celu zastrzeżenia karty. Użytkownik karty może dokonać jej zastrzeżenia:
Właściciel karty nie ponosi odpowiedzialności za transakcje, których nie dokonał, od momentu zgłoszenia utraty lub kradzieży karty.
Co zrobić, jeżeli moja karta nie działa lub transakcja zbliżeniowa zostanie odrzucona?
Jeżeli karta zostanie odrzucona, należy spróbować dokonać płatności w sposób tradycyjny. Jeśli karta nadal nie działa prawidłowo, wówczas należy skontaktować się z infolinią Idea Bank, dostępną pod numerem podanym na odwrocie karty. Odrzucenie transakcji może być związane z niewystarczającym saldem dostępnych środków na rachunku lub statusem.
Czy moja karta może zostać obciążona dwukrotnie, jeżeli omyłkowo przyłożę ją dwukrotnie do czytnika?
Wbudowane mechanizmy zabezpieczające zapewniają, że transakcja może zostać zrealizowana wyłącznie, gdy czytnik zbliżeniowy zostanie aktywowany przez kasjera. Karta podczas jednej transakcji może zostać obciążona tylko jeden raz, zatem omyłkowe podwójne obciążenie nie jest możliwe.
W jaki sposób chronione są moje dane osobowe, przechowywane na karcie zbliżeniowej?
Dane, które mogą zostać odczytane z karty podczas transakcji, są ograniczone. Może to być:
Nazwisko posiadacza karty i 3-cyfrowy numer na jej odwrocie, który jest wykorzystywany do zakupów internetowych, nie mogą zostać odczytane przez czytnik w trybie zbliżeniowym. Ponadto aby odczytać informacje z karty, standardowy czytnik kart zbliżeniowych musi się znajdować w odległości maksymalnie 5 cm od karty i uprzednio powinien zostać aktywowany przez kasjera.
Priceless Cities
Priceless Cities to program o globalnym zasięgu, który oferuje posiadaczom kart MasterCard dostęp do unikatowych ofert i wydarzeń w wybranych kilkudziesięciu miastach świata, m.in. w Londynie, Rzymie, Nowym Jorku, czy Rio de Janeiro. Program został wdrożony w 2011 roku. Od grudnia 2015 jest dostępny również dla polskich Klientów. Informacje o promocji dostępne na: www.priceless.com–strona przygotowana wyłącznie w języku angielskim. Dopasowanie do rynku odbywa się zgodnie z IP – https://www.priceless.com/en-us/tourist/PL/europe/region.html
Usługa 3D – Secure to dodatkowy standard zabezpieczający płatności internetowe poprzez dodatkową weryfikację wykorzystującą bezpieczny protokół przyjęty przez organizację Mastercard (Mastercard SecureCode).
Podczas płatności kartą w sklepie internetowym zostaniesz dodatkowo poproszony o wpisanie kodu autoryzacji, który otrzymasz na telefon komórkowy w formie SMS.
Usługa 3D - Secure jest bezpłatna i zostanie aktywowana automatycznie. Dzięki niej zyskujesz szybkie i bezpieczne transakcje bez ponoszenia dodatkowych kosztów dzięki dodatkowej autoryzacji.
Czym różni się płatność 3D – Secure od zwykłej płatności kartą online?
Płatność kartą w sklepie internetowym z wykorzystaniem usługi 3D – Secure podlega dodatkowej weryfikacji przez system czy transakcja nie została zlecona przez osobę nieupoważnioną. Weryfikacja odbywa się poprzez kod SMS wysłany na Twój numer telefonu. Twoje płatności są jeszcze bezpieczniejsze.
Na jaki numer telefonu otrzymasz SMS z kodem?
Kod SMS zostanie wysłany na numer telefonu, który został podany w Banku jako numer kontaktowy. Przed rozpoczęciem transakcji należy sprawdzić czy numer telefonu jest aktualny. Jeśli podany numer jest nieaktualny skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Co zrobić gdy nie zmieniłam/łem numer telefonu?
Należy dokonać aktualizacji numeru telefonu przed rozpoczęciem transakcji z wykorzystaniem usługi 3D – Secure. Aktualizacji można dokonać kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta.
Co zrobić jeżeli nie otrzymałem kodu SMS po aktywacji usługi ?
Jeśli nie otrzymałeś kodu SMS po aktywacji usługi należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
Co zrobić jeśli sklep nie obsługuje płatności z wykorzystaniem usługi 3D – Secure?
W takiej sytuacji transakcja przebiega w sposób tradycyjny z wykorzystaniem zabezpieczenia w formie CVV2 lub CVC21.
Co zrobić jeśli otrzymałem kod SMS a nie dokonałem płatności kartą?
Należy niezwłocznie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i poinformować o zaistniałym zdarzeniu.
Dlaczego podczas transakcji w sklepie internetowym obsługującym 3D - Secure nie zawsze wymagany jest kod SMS?
O dodatkowej autoryzacji decyduje sklep internetowy. W pewnych przypadkach np.: przy małych kwotach sklep nie będzie żądał kodu weryfikacyjnego.
Czy moja karta jest objęta usługą 3D - Secure?
Usługa 3D – Secure dotyczy wszystkich kart płatniczych Idea Bank i zostaje aktywowana automatycznie, bez możliwości rezygnacji.
Co się stanie jeśli wprowadziłem trzy razy błędny kod weryfikacyjny?
W przypadku trzykrotnego wprowadzenia błędnego kody weryfikacyjnego Twoja karta zostanie zablokowana dla płatności internetowych. W celu odblokowania karty skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Co zrobić gdy transakcja zostanie odrzucona przez sklep internetowy?
Należy sprawdzić, czy karta płatnicza posiada włączoną funkcję płatności online oraz czy na koncie znajdują się wystarczające środki na pokrycie transakcji.
1Kod CVC2/CVV2 to ostatni trzycyfrowy numer wydrukowany na pasku podpisu na odwrocie karty używany do weryfikacji transakcji internetowych dokonywanych kartą płatniczą.
Opłata interchange to należność, która pobierana jest od agenta rozliczeniowego przez bank, będący wydawcą karty płatniczej (tzw. emitent), za każdą transakcję, dokonaną za pomocą tej karty. Opłata interchange ma na celu rekompensować koszty poniesione przez emitenta za wydanie i obsługę tej karty.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych opłata interchange ustalona jest na maksymalnym poziomie 0,2% wartości transakcji dla kart debetowych i 0,3% wartości transakcji dla kart kredytowych (karty krajowe).
Aktualne stawki opłat interchange dostępne są na stronie internetowej https://www.mastercard.pl/pl-pl/punkty-handlowo-uslugowe.html
Masterpass to nowy i wygodny sposób płatności internetowych od Mastercard. To usługa typu portfel elektroniczny, dzięki której po aktywacji w systemie Masterpass swoich kart wydanych przez Idea Bank S.A. nie będziesz musiał wprowadzać swoich danych, płacąc za zakupy. Wystarczy, że zalogujesz się do Cyfrowego Portfela i dokonasz wymaganej autoryzacji transakcji (np. za pomocą kodu mPIN lub kodu sms). Korzystając z usługi cyfrowego portfela, masz dostęp do szybkich płatności internetowych, dzięki czemu oszczędzasz czas. Zakupy możesz robić z dowolnego miejsca na świecie, wszędzie tam, gdzie widzisz logo Masterpass.
Usługa będzie dostępna dla Klientów Idea Bank S.A posiadających kartę kredytową lub aktywną kartę debetową wydaną do konta oraz dostęp do Idea Cloud. Dostęp do portfela elektronicznego dostępny będzie pod linkiem: https://masterpass.ideabank.pl/ oraz poprzez przycisk Idea Wallet znajdujący się w Bankowości Internetowej na pasku po lewej stronie po zalogowaniu.
Instrukcja aktywacji portfela podczas zakupów: w sklepie internetowym oraz poprzez dedykowaną stronę
Więcej informacji na https://www.masterpass.pl/
Nota:
Cyfrowy Portfel to usługa udostępniona przez Idea Bank S.A. (dalej "Bank") użytkownikom kart płatniczych wydanych przez Bank i realizowana zgodnie z zasadami Systemu Masterpass, polegająca na: (i) przechowywaniu danych Karty i Użytkownika Karty w formie elektronicznej, (ii) wykonywaniu Transakcji oraz (iii) udostępnieniu danych Karty i Użytkownika Karty do podmiotu lub podmiotów uczestniczących w Systemie Masterpass w celu wykonania Transakcji i realizacji dodatkowych usług dostępnych dla Użytkownika Portfela w Cyfrowym Portfelu. Za Transakcje wykonane w ramach Cyfrowego Portfela Bank może naliczać opłaty i prowizje wynikające z właściwej tabeli opłat i prowizji dla danej karty płatniczej. Dokonywanie Transakcji w walucie innej niż euro (EUR) i złoty (PLN) będzie wiązać się z poniesieniem przez Użytkownika Cyfrowego Portfela kosztów przewalutowania. Szczegóły usługi Cyfrowy Portfel znajdują się w Regulaminie Usługi Cyfrowego Portfela
Czym jest Idea Bank Masterpass?
Usługa Idea Bank Masterpass to nowoczesny i bezpieczny sposób płacenia kartami MasterCard® online. Mogą z niego korzystać użytkownicy dowolnej karty płatniczej z logo MasterCard wydanej przez Idea Bank. Dzięki usłudze nie musisz przy każdej transakcji podawać pełnych danych karty, wystarczy login, hasło do Cyfrowego Portfela oraz nadany mPIN. W niektórych sytuacjach bank może wymagać innej lub dodatkowej autoryzacji.
Jak aktywować Cyfrowy Portfel?
Aby aktywować portfel, należy wejść na stronę www.masterpass.ideabank.pl, wybrać opcję Zarejestruj się i postępować zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.
Jak nadać mPIN?
mPIN można nadać po zalogowaniu się do portfela Idea Bank Masterpass i wybraniu odpowiedniej karty, dla której chcesz nadać mPIN. mPIN nadawany jest dla każdej karty osobno.
Czy mogę dodać karty innych banków?
Nie, Cyfrowy Portfel dostępny jest tylko dla kart wydanych przez Idea Bank S.A.
Pierwsza płatność kartą w internecie została odrzucona. Co mogę zrobić?
Jeżeli była to Twoja pierwsza transakcja, sprawdź w bankowości internetowej wysokość limitów transakcji dla karty płatniczej. Limit transakcji płatniczych ustaw na taki, jakiego potrzebujesz. Zmiany limitu możesz dokonać za pośrednictwem bankowości internetowej, bankowości telefonicznej lub w oddziale, wydając stosowną dyspozycję.
Idea Bank S.A,. korzysta z plików cookies.
W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego Użytkownika. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, usuwania oraz inne informacje, w tym na temat terminów ich przechowywania znajdziesz w Polityce Cookies pod tym linkiem.
Jedno z narzędzi którego używamy do zapisywania plików Cookies to Google Analytics firmy Google, która administruje tymi danymi i może je wykorzystywać także w celu wyświetlania bardziej trafnych reklam w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci. W celu większego zabezpieczenia informacji o użytkowniku używamy anonimizacji adresu IP, przez co do Google Analitycs nie trafia pełen, rzeczywisty adres. Tym samym poprzez IP nie istnieje możliwość weryfikacji użytkownika. Użytkownik może natomiast podjąć dalsze kroki i zablokować udostępnianie Google Analytics informacji o swojej aktywności, jak również przetwarzanie tych danych przez Google. Aby to zrobić należy zainstalować dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics znajdujący się pod tym linkiem.
Zapisywanie plików cookies na urządzeniu końcowym można zablokować lub ograniczyć poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej (szczegółowe informacje znajdziesz tutaj).
Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.
OK